Kvalitetspolicy
Vi på Ställningsbyggarna Bestorp AB (STB) ska verka för ett bättre samhälle genom att utföra arbeten och tjänster inom ställning och väderskydd.
Vi skall uppnå detta genom att:
Erbjuda rätt kvalitet i våra anbud, så att kostnaden för utförande över hela dess livslängd, blir så låg som möjligt för kunden.
Fortbilda och hålla en hög kunskaps- och säkerhetsnivå på egen personal.
Stödja, ge råd och informera, såväl beställare som underentreprenörer och leverantörer, för att säkerställa slutproduktens kvalitet.
Driva våra arbetsplatser med god ordning och säkerställd arbetsmiljö.
Hålla utlovade färdigställandetider.
Överlämna en slutprodukt som är komplett och felfri.
Göra varje beställare och projekt till en referens.
Vår affärsidé är att erbjuda lösningar till kundens utmaningar, detta genom att erbjuda våra beställare en så komplett lösning som möjligt. Vi möjliggör detta genom att erbjuda alla typer av ställningar, väderskydd samt många förekommande behov av bygghissar.
Vi vill att våra beställare ska se oss som en helhetsleverantör inom ställningar och väderskydd byggd på långvariga relationer.
En leverantör att lita på, där det gamla begreppet ”det tar vi i hand på” genomsyrar hela vår organisation.
Vår vision är att bli en av regionens ledande leverantör på väderskydd och ställningar. Med detta inte menat den största, med absolut den bästa för så väl stora som små beställare.
Kunden ska genom en av STBs utsedde representant erhålla en komplett lösning för varje enskilt tillfälle, som är den mest säkra och kostnadseffektiva lösningen för ert behov.
STB ska genom sitt KMA arbete se till att varje enskilt uppdrag genomsyras av säkerhet så väl för våra montörer som beställare.
Vi har som mål att levandegöra och vidareutveckla visionen internt genom ett aktivt värdegrundsarbete.
Övergripande kvalitetsmål
Vårt övergripande kvalitetsmål är ökad kundtillfredsställelse.Genom nöjda kunder får vi möjlighet att skapa långsiktiga affärskontakter och en utveckling av den egna verksamheten.
En central fråga i allt kvalitetsarbete är kundtillfredsställelse.
I våra kontakter med kunder och presumtiva kunder lyssnar vi till vilka krav kunden ställer på den typ av produkter och tjänster som vi tillhandahåller. Genom vår kontraktsgenomgång tydliggör vi kundkraven tillsammans med kund och dokumenterar dessa.
Uppföljning av kundtillfredsställelse sker dels genom löpande avstämningar vid större kundsamarbeten som sträcker sig under en längre tid, samt även genom att vi i dialog med kund följer upp genomfört projekt efter detta har avslutats.
Denna uppföljning hanteras av STBs HR-representant för att sedan analyseras i sin helhet hos LG en gång per år som beslutar om åtgärder.
Uppkomna kundreaktioner behandlas vid ledningens genomgång och återförs till alla medarbetare i samband med genomgång av medarbetarundersökning. Detta med syfte att identifiera både styrkor och förbättringsområden såväl internt som externt.
STB ser kvalitet som en viktig framgångsfaktor såväl i enskilda ställningsentreprenader som i ett långsiktigt företagsperspektiv.
Våra uppdrag genomför vi så att de kan utgöra framtida referensuppdrag i vår marknadsföring.
Som en del av vårt kvalitetsarbete använder vi oss av senast uppdaterade ställnings-och byggmaterial för att underlätta arbetsmiljön för våra anställda samt leverera ställningar och väderskydd av allra bästa kvalitet.
I våra uppdrag verkar vi som ett väl sammansvetsat lag tillsammans med leverantörer. Tillsammans levererar vi efterfrågad ställning i rätt tid och till rätt utförande. Under utförandet kontrollerar vi material och utförande gentemot ställda krav. Alla objekt slutkontrolleras och besiktigas enligt STIBs krav.
Handlingsplan
Albin Nilsson, VD har det övergripande ansvaret för att STB´s kvalitetsmål uppnås.
Målet ska uppnås genom löpande kunduppföljningar där vi säkerställer att kundens förväntningar och krav tillgodoses. Samt säkerställer att våra underleverantörer är anslutna till BI alternativt hängavtal med Byggnads.
De resurser som behövs för att uppnå kvalitetsmålet är dels enkäter, dels tiden att sammanställa information och framförallt vad vi gör med resultaten. Med detta innebär det att genomföra en riskbedömning, medvetandegöra resultatet ut till verksamheten både utifrån styrkor och utvecklingsområden samt integrera delar av det, såsom exempelvis säkerhet i det systematiska arbetsmiljarbetet.
Genomgång av kunduppföljningarna sker under ledningsgruppsmötet som genomförs årligen under april månad, och sammanfattas för medarbetarna under en av våra APTer.
Antagen och godkänd genom
Ledningen Ställningsbyggarna Bestorp AB